Komputer POS – parametry ekranu, podzespoły i porty komunikacyjne

Nie lada wyzwaniem jest obecnie znalezienie firmy, w której nie funkcjonuje żaden komputer. W większości działalności gospodarczych obecność takiego urządzenia okazuje się po prostu niezbędna. Ciekawą propozycją dla przedsiębiorców są zaś produkowane współcześnie terminale komputerowe typu POS. Sprawdzają się one zarówno w punktach handlowych czy usługowych, jak i w hurtowniach bądź firmach logistycznych. Co jednak zrobić, aby wybrać odpowiedni model terminala komputerowego?

Panele z różnymi technologiami dotykowymi

Podstawowym wyróżnikiem terminala komputerowego typu POS jest obecność panelu dotykowego. Wspomniany ekran może oczywiście mieć różne wymiary. Na rynku znajdują się m.in. modele 12, 15 i 17-calowe. Natomiast wielkość ekranu zawsze przekłada się na… wielkość obszaru roboczego i wygodę pracy. Jeżeli przedsiębiorstwo wymaga bardziej zaawansowanego urządzenia, warto pomyśleć o modelu z panelem 15” lub 17”. A w przypadku prostszych zastosowań, doskonale sprawdzi się nawet terminal komputerowy z 12-calowym ekranem.

Osobnym zagadnieniem jest to, że tworzone współcześnie terminale komputerowe posiadają panele, w których wykorzystano różnego rodzaju technologie dotykowe. Nazewnictwo tych rozwiązań jest często zależne od danej marki. Przedsiębiorca powinien jednak mieć świadomość, że ekrany stosowane w terminalach POS mogą np. gwarantować odporność na uszkodzenia mechaniczne i zużycie, zapewniać korzystanie z funkcji multi-touch (reakcja na tzw. gesty) czy zapewniać niewrażliwość na działanie wilgoci.

Współpraca z wieloma urządzeniami równocześnie

W dzisiejszych czasach system sprzedaży czy magazynowy może się składać z różnych elementów. Niemniej, bardzo często kluczowym ogniwem takiego rozwiązania okazuje się właśnie terminal komputerowy. To przy jego pomocy można zarządzać pracą pozostałych urządzeń elektronicznych, np. funkcjami kas i drukarek fiskalnych, wag elektronicznych, drukarek etykiet, kolektorów danych czy skanerów kodów kreskowych. Dlatego też istotną kwestią jest liczba i rodzaj interfejsów komunikacyjnych, w które wyposażono dany komputer POS. W szczególności dotyczy to popularnych standardów wymiany danych: USB, RS-232, Ethernet czy HDMI.

Moc obliczeniowa procesora, pamięć RAM i dysk twardy

Jeżeli chodzi o podzespoły, wybór terminala komputerowego POS nie będzie się znacząco różnił od zakupu „tradycyjnego” komputera stacjonarnego czy laptopa. W przypadku omawianego tu urządzenia, również należy zwrócić uwagę na wydajność kilku podstawowych elementów. Duże znaczenie na pewno ma moc obliczeniowa procesora. Co więcej, warto ustalić, jaką pamięć RAM posiada dany terminal komputerowy, a także ile GB danych będzie w stanie przechować jego dysk twardy. Informacje na ten temat najłatwiej sprawdzić w specyfikacji technicznej urządzenia, które wzbudziło nasze zainteresowanie. Zawsze można też poprosić o pomoc dystrybutora technologii sprzedaży, zajmującego się m.in. wdrażaniem terminali typu POS.

Related Posts

Które urządzenia dla firm oferują zwiększoną odporność na uszkodzenia?

W niektórych branżach jednym z głównych kryteriów wyboru różnych rozwiązań technologicznych jest odporność na uszkodzenia i niekorzystne działanie czynników zewnętrznych. Wynika to z tego, że urządzenia dla firm stosowane np. w logistyce czy przemyśle muszą być przygotowane do pracy w trudniejszych warunkach środowiskowych. A w przypadku których technologii można liczyć na zwiększoną wytrzymałość oraz szczelność […]

Read More

Kasoterminale fiskalne – jak sprawdzają się przy obsłudze klientów?

Biorąc pod uwagę polski rynek technologii sprzedaży, kasoterminale fiskalne są obecnie oferowane przez 3 cenionych producentów (oraz ich oficjalnych dystrybutorów) – iPOS, Posnet oraz Elzab. Przedsiębiorcy mają więc do wyboru różne modele urządzeń elektronicznych, które łączą w sobie funkcjonalność kasy/drukarki rejestrującej i terminala płatniczego. A jak konkretnie takie kasoterminale sprawdzają się przy codziennej obsłudze klientów?

Read More

1 Comment

  • Bradley on 9 marca, 2018

    Zawsze interesowały mnie tego typu technologie sprzedaży, choć jednocześnie uważam, że w przypadku mojego przedsiębiorstwa nie są szczególnie koniecznie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rozwiąż CAPTCHA *