Posiadanie terminala płatniczego lub innego urządzenia elektronicznego, które pozwala na przyjmowanie e-płatności, jest obecnie korzystne z kilku powodów. Najważniejsze wydaje się oczywiście to, że współcześnie klienci często nie posiadają przy sobie dużej ilości gotówki. To z kolei uniemożliwia czasami skorzystanie z oferty firmy, która nie posiada odpowiedniej technologii. Co jeszcze przemawia za akceptowaniem płatności elektronicznych?
Jakiego rodzaju urządzenia, które pozwalają na bezpieczne i wygodne przyjmowanie e-płatności, można aktualnie wdrażać w firmach? Pierwszym, co nam przychodzi do głowy, jest oczywiście terminal do kart płatniczych. Innymi słowy, to standardowe rozwiązanie technologiczne dla wielu przedsiębiorstw. Wybrany model tego typu może zresztą pracować w trybie przewodowym lub bezprzewodowym. Kolejną propozycją dla biznesu jest kasoterminal, czyli połączenie urządzenia fiskalnego i terminala płatniczego. W takim przypadku przedsiębiorca zyskuje od razu 2 różne technologie oraz dostęp do aplikacji sprzedażowej. Współcześnie zainteresowaniem podatników cieszą się też terminale określane mianem mPOS-ów. Urządzenia te współpracują ze smartfonem lub tabletem oraz aplikacją do przyjmowania e-płatności. Ponadto, ich stosowanie nie wymaga płacenia abonamentu.
Przedsiębiorcy powinni zdawać sobie sprawę z tego, że ustawodawca pracuje obecnie nad przepisami, które w przyszłości mają zobligować wybrane grupy podatników do akceptowania płatności elektronicznych. Na razie nie wiadomo jeszcze, jakiego rodzaju działalności zostaną objęte tym obowiązkiem. Za ich wytypowanie ma być odpowiedzialne Ministerstwo Gospodarki, które wskaże konkretne grupy w osobnym rozporządzeniu. Widać jednak jak na dłoni, że ustawodawcy zależy na popularyzowaniu obrotu bezgotówkowego. Z czego to wynika?
Obrót bezgotówkowy na pewno daje nam oszczędności dla budżetu państwa. Zarządzanie pieniądzem elektronicznym jest po prostu mniej kosztowne niż administrowanie gotówką. Ponadto, e-płatności są też zdecydowanie łatwiejsze do kontrolowania. Każda transakcja elektroniczna zostawia bowiem po sobie ślad w historii konta. Warto również pamiętać o tym, że w dzisiejszych czasach konsumenci coraz częściej oczekują możliwości zapłacenia za towar lub usługę przy użyciu karty bądź telefonu. Jeżeli więc przedsiębiorcy zależy na tym, aby dostosować swoją ofertę do potrzeb firmy, przyjmowanie płatności elektronicznych wydaje się wręcz koniecznością…
Odpowiedź jest prosta: bo i tak niedługo wszyscy klienci będą się ich domagać, a nasza konkurencja będzie to oferować 😉