Komputer POS – parametry ekranu, podzespoły i porty komunikacyjne

Nie lada wyzwaniem jest obecnie znalezienie firmy, w której nie funkcjonuje żaden komputer. W większości działalności gospodarczych obecność takiego urządzenia okazuje się po prostu niezbędna. Ciekawą propozycją dla przedsiębiorców są zaś produkowane współcześnie terminale komputerowe typu POS. Sprawdzają się one zarówno w punktach handlowych czy usługowych, jak i w hurtowniach bądź firmach logistycznych. Co jednak zrobić, aby wybrać odpowiedni model terminala komputerowego?

Panele z różnymi technologiami dotykowymi

Podstawowym wyróżnikiem terminala komputerowego typu POS jest obecność panelu dotykowego. Wspomniany ekran może oczywiście mieć różne wymiary. Na rynku znajdują się m.in. modele 12, 15 i 17-calowe. Natomiast wielkość ekranu zawsze przekłada się na… wielkość obszaru roboczego i wygodę pracy. Jeżeli przedsiębiorstwo wymaga bardziej zaawansowanego urządzenia, warto pomyśleć o modelu z panelem 15” lub 17”. A w przypadku prostszych zastosowań, doskonale sprawdzi się nawet terminal komputerowy z 12-calowym ekranem.

Osobnym zagadnieniem jest to, że tworzone współcześnie terminale komputerowe posiadają panele, w których wykorzystano różnego rodzaju technologie dotykowe. Nazewnictwo tych rozwiązań jest często zależne od danej marki. Przedsiębiorca powinien jednak mieć świadomość, że ekrany stosowane w terminalach POS mogą np. gwarantować odporność na uszkodzenia mechaniczne i zużycie, zapewniać korzystanie z funkcji multi-touch (reakcja na tzw. gesty) czy zapewniać niewrażliwość na działanie wilgoci.

Współpraca z wieloma urządzeniami równocześnie

W dzisiejszych czasach system sprzedaży czy magazynowy może się składać z różnych elementów. Niemniej, bardzo często kluczowym ogniwem takiego rozwiązania okazuje się właśnie terminal komputerowy. To przy jego pomocy można zarządzać pracą pozostałych urządzeń elektronicznych, np. funkcjami kas i drukarek fiskalnych, wag elektronicznych, drukarek etykiet, kolektorów danych czy skanerów kodów kreskowych. Dlatego też istotną kwestią jest liczba i rodzaj interfejsów komunikacyjnych, w które wyposażono dany komputer POS. W szczególności dotyczy to popularnych standardów wymiany danych: USB, RS-232, Ethernet czy HDMI.

Moc obliczeniowa procesora, pamięć RAM i dysk twardy

Jeżeli chodzi o podzespoły, wybór terminala komputerowego POS nie będzie się znacząco różnił od zakupu „tradycyjnego” komputera stacjonarnego czy laptopa. W przypadku omawianego tu urządzenia, również należy zwrócić uwagę na wydajność kilku podstawowych elementów. Duże znaczenie na pewno ma moc obliczeniowa procesora. Co więcej, warto ustalić, jaką pamięć RAM posiada dany terminal komputerowy, a także ile GB danych będzie w stanie przechować jego dysk twardy. Informacje na ten temat najłatwiej sprawdzić w specyfikacji technicznej urządzenia, które wzbudziło nasze zainteresowanie. Zawsze można też poprosić o pomoc dystrybutora technologii sprzedaży, zajmującego się m.in. wdrażaniem terminali typu POS.

Related Posts

Jaki terminal płatniczy wybrać – szybki przegląd rozwiązań dostępnych na rynku

Przedsiębiorcy coraz częściej przekonują się, że posiadanie terminala płatniczego to w dzisiejszych czasach wręcz konieczność. Oczekiwania klientów są w tym przypadku jasne… Obecnie ogromną popularnością cieszą się płatności bezgotówkowe, dokonywane za pomocą karty, telefonu czy zegarka. Akceptowanie takich transakcji nie będzie jednak możliwe bez odpowiedniej technologii sprzedaży w firmie. Jakie terminale płatnicze są dostępne na […]

Read More

NoviCloud od Novitus – co to za usługa, jak działa i kto może z niej skorzystać?

Żyjemy w czasach, w których trudno już wyobrazić sobie zarządzanie przedsiębiorstwem bez odpowiedniego oprogramowania. Coraz więcej biznesów decyduje się m.in. na narzędzia zapewniające przechowywanie danych w chmurze czy też zdalne nadzorowanie wielu działań. Jest to nie tylko wygodne, ale też pożyteczne dla przedsiębiorstwa. Ten przydługi wstęp to zapowiedź tego, czym dziś zajmiemy się na naszym […]

Read More

1 Comment

  • Bradley on 9 marca, 2018

    Zawsze interesowały mnie tego typu technologie sprzedaży, choć jednocześnie uważam, że w przypadku mojego przedsiębiorstwa nie są szczególnie koniecznie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Rozwiąż CAPTCHA *