Jak wygląda rejestracja urządzenia fiskalnego?

To jedna z podstawowych kwestii, które często niepokoją początkującego, „fiskalnego” przedsiębiorcę. W rzeczywistości nie ma powodów do obaw – wystarczy jedynie poznać wcześniej przebieg procedury oraz odpowiednio się do niej przygotować. Natomiast jej przejście jest obligatoryjne, jeśli chcemy rozpocząć sprzedaż towarów i usług za pomocą urządzenia rejestrującego oraz prowadzić działalność handlową zgodnie z prawem.

Obowiązek rozpoczęcia ewidencji obrotu

Gdy już wiemy, że nas on dotyczy, przychodzi czas na tzw. pisemne zgłoszenie przedinstalacyjne. Należy je dostarczyć do właściwego Urzędu Skarbowego (osobiście lub listownie – wybór zależy od nas) nie później, niż 1 dzień przed rozpoczęciem ewidencji. W dokumencie powinniśmy zawrzeć najważniejsze informacje, takie jak: imię i nazwisko lub nazwa podatnika (czyli nasze), NIP podatnika, liczba planowanych urządzeń fiskalnych oraz adresy miejsc, w których zostaną one zainstalowane (i przeznaczone do pracy), a także termin samej instalacji.

Wprowadzenie urządzenia w tryb fiskalny

To w zasadzie najważniejszy etap w całej procedurze instalacyjnej. Dlatego też niezbędna jest przy nim interwencja uprawnionego serwisanta. Tylko on może podjąć się fiskalizacji, czynności, która jest jednorazowa i nieodwracalna. Na czym ogólnie ona polega? Chodzi o przestawienie funkcjonowania kasy lub drukarki rejestrującej z trybu szkoleniowego (umożliwiającego użytkownikowi swobodną naukę obsługi) na tryb fiskalny. Gdy to nastąpi, od tego moment wszystkie działania poczynione na urządzeniu są w nim zapisywane, tworząc dokumentację ewidencjonowanego przez nas obrotu. Z tą chwilą także możemy rozpocząć sprzedaż towarów i usług z wystawianiem paragonów.

Informacja dla Urzędu Skarbowego i numer ewidencyjny

O wykonaniu fiskalizacji musimy poinformować Urząd Skarbowy – nie później niż 7 dni od jej przeprowadzenia. Tzw. pisemne zgłoszenie poinstalacyjne znów możemy dostarczyć na 2 sposoby: osobiście lub za pośrednictwem poczty (ważna będzie data widniejąca na stemplu). W odpowiedzi na ten dokument otrzymamy numer ewidencyjny, potwierdzający wpisanie naszego urządzenia do katalogów US. Co należy z nim zrobić? Trzeba go trwale umieścić na obudowie, w widocznym miejscu – wystarczy do tego użyć niezmywalnego markera bądź odpowiedniej naklejki. W tym miejscu kończy się zarówno rejestracja urządzenia fiskalnego oraz procedura jego instalacji.

Related Posts

NoviCloud od Novitus – co to za usługa, jak działa i kto może z niej skorzystać?

Żyjemy w czasach, w których trudno już wyobrazić sobie zarządzanie przedsiębiorstwem bez odpowiedniego oprogramowania. Coraz więcej biznesów decyduje się m.in. na narzędzia zapewniające przechowywanie danych w chmurze czy też zdalne nadzorowanie wielu działań. Jest to nie tylko wygodne, ale też pożyteczne dla przedsiębiorstwa. Ten przydługi wstęp to zapowiedź tego, czym dziś zajmiemy się na naszym […]

Read More

Elzab Zeta Online – najważniejsze cechy i parametry techniczne drukarki

Zdaniem producenta modelu Zeta Online, czyli polskiej firmy Elzab, wspomniane urządzenie to mała drukarka fiskalna z dużymi możliwościami. W dzisiejszym wpisie postaramy się sprawdzić, czy faktycznie mamy do czynienia z taką technologią sprzedaży. Przyjrzymy się więc nie tylko najważniejszym parametrom i funkcjonalności drukarki fiskalnej Elzab Zeta Online, ale także jakości wykonania tego urządzenia rejestrującego. Zapraszamy […]

Read More

1 Comment

  • MorI on 25 listopada, 2016

    dobrze, że są jasno określone terminy, których można (wręcz trzeba) się trzymać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Rozwiąż CAPTCHA *